قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در شاخصهای نوآوری از قبل ضعف و اشکالاتی داشتیم که خوشبختانه با توجه به تلاشهایی که در چند سال اخیر در این زمینه شد، مقداری این شاخصها بهبود یافته است ولی با اهداف نقشه جامع علمی کشور فاصله دارد.
کبگانیان افزود: در سال ۹۷ در زمینه شاخصهای نوآوری رتبه ۶۵ و در سال ۹۸ رتبه ۶۱ را کسب کردیم که ۴ رتبه در سال ۹۸ ارتقا یافتیم ولی متأسفانه در سال ۹۹ به رتبه ۶۷ رسیدیم که با افت مواجه بودیم که وضع بودجه عمومی کشور و شیوع کرونا و مسائل مربوط به آن در این افت بی تأثیر نبود.
وی ادامه داد: ما اعتقاد داریم باید عمق یادگیری داوطلبان اندازه گیری شود. در آزمون تستی ممکن است که این عمق یادگیری به درستی اندازه گیری نشود و اینکه چرا تا کنون این کار انجام می شده است چند علت دارد. نکته اول امنیت امتحانات نهایی در استانها و شهرستانهای مختلف بود، این قابل سوال بود، گزارشهایی داشتیم و کنترل میکردیم و اطمینان لازم را نداشتیم ولی خوشبختانه در سالهای اخیر با استفاده از تکنولوژیهای جدید میزان افشای سوال به صفر رسیده است.
وی ادامه داد: این شورای عالی انقلاب فرهنگی را مطمئن میکند که اطمینان از افشای سوالات قابل اتکا است. همچنین ما میخواهیم سوالات استاندارد باشد. اگر امسال دانش آموزی رتبه و معدلی کسب کرد دو تا سه سال بتواند از آن استفاده کند.
کبگانیان ادامه داد: ما اعتقاد نداریم دانش آموزی دو تا سه هفته جای خود را در دانشگاه پیدا کند و یا حتی مجبور شود در رشتهای که علاقه ندارد تحصیل کند و این نتیجه باید تا یک مدتی قابل اتکا باشد، بنابراین سوالات باید استاندارد باشد که این قول داده شد.
قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: یکی از آسیبهایی که امتحانات نهایی را تهدید میکرد نظام ناعادلانه و ناهماهنگ تصحیح سوالات بود که استان به استان و معلم به معلم فرق میکرد که این مشکل هم با توزیع رندوم و توزیع سوال به سوال در کل کشور حل شد
سایت اوزخبر از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.